Petinek

Olivér

2011. január 15., szombat

Boldog szülinapot Dolce Vita!!!!!



Ezennel leírom neked kedvenc KÁVÉS MARHARAGU receptemet...

Kb 1 kg marhahúst/comb/ kockákra vágunk..
1 nagy fej hagymát és 1 gerezd fokhagymát megtisztítunk és összevágjuk.
Közben kibontunk egy jó üveg fehér száraz vagy Rozé bort, és főzünk egy nagy csésze erős kávét...

A husit forró olíva olajon lepirítjuk, hogy kifehéredjen, és ezzel bezáródnak a hús rostjai, ami azért fontos, mert így a lassú pároláskor mennek majd bele a fincsi ízek...

Ha lepirult, kiszedjük a húst, és a szaftba beledobjuk a hagymákat.
Megfonnyasztjuk és visszatesszük a húst.

Friss babérlevéllel, rozmaringgal, sóval, borssal ízesítjük, és folyamatosan adjuk hozzá a kávét és a bort.

Lassú tűzön, mindíg zsírjára pirítva készre főzzük...
Ha utoljára lepirítottuk, 4 kanál lisztet szórunk rá, és újra lepirítjuk majd a maradék borral és kávéval felöntve befejezzük.. ízlés szerint utána ízesítünk, ha kell kevés vízzel felforraljuk!












Én burgonya fánkot készítettem hozzá, de krokettel is nagyon finom.

A főtt burgonyához, 1 tojássárgát, és pici tejben felfuttatott élesztőt tettem, majd annyi liszttel amit felvesz, begyúrtam. Fél óra kelni tettem, és utána újra kigyúrva kiszaggattam és kisütöttem...



Még egyszer nagyon Boldog Szülinapot és jó étvágyat neked!!!!

3 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

A fánkért, külön jó pont : ) anyum is mindig csinál

sanvito írta...

amindenit ! nagyon jól néz ki..... ha csatlakoznál a lakás-éttermekhez..... megyek !!!!!

Vica írta...

Ha tudnék, nyitnék lakás éttermet,bár te amúgy is mindig jöhetsz "menüre"... H-P ig...:)