Petinek

Olivér

2010. március 11., csütörtök

Érdekes receptek konyhámból

Kínai omlós csirke gyömbéres teriyaki szósszal
A csirkemellet felcsíkoztam és gyömbérrel meg chilivel bepácoltam, hűtőbe tettem.
Másnap reggel lisztet szórtam rá, és a keményítős tésztába mártva forró olajban kisütöttem.
/Mirelit fűszereket használok, a SPAR-ban vettem, 3masával van csomagolva/

Keményítős tészta:
Lisztet és keményítőt vízzel, kissé sűrű palacsinta tésztává kevertem, sót és szezámmagot tettem bele.
/Szezámmagot a legjobb a DM-ben venni!!!!/

Szósz:Fokhagymát olíva olajon pirítottam, majd gyömbért dobtam rá, és egy kanál mézzel felforraltam. Chilit és a felbontott hámozott pari konzerv maradékát ráöntöttem/tegnap pizza volt a vacsi.../, majd sóztam, és az ezer éve felbontott kínai mix port ráöntöttem, amit elötte hideg vízzel kikevertem.
Végül soya szószt és teriyakit forraltam bele.

Meg kell jegyezzem, imádom ezt a fűszeres, édes, csípős szószt, főleg kínaiban szoktam ilyet enni, de mint látszik el lehet készíteni otthon is.
Köretnek természetesen rizst tálaltam.

Burgonyakrém leves korianderrel és fokhagymával
A már jól ismert mirelit fűszerek közül dobáltam a főtt burgonyához néhány kockát, valamint sót és fehér borsot/ami persze kissé megszaladt.../, de azért meg lehetett enni.
Miután megfőtt/annyi vízben ami pont ellepte, terurmixoltam, és tejszínnel visszaforraltam.
Ennyi.
Pirítóssal tálaltam.

Néha kell a változatosság, főleg hogy mindíg ugyanazokat az ételeket fogyasztjuk, mindíg azt vesszük észre, megint bableves, megint túrógombóc, megint pörkölt-tarhonya.

Mindenkinek bátran ajánlom, MERJETEK KÍSÉRLETEZNI!!!!!
Csak egy fűszert megcserélsz, vagy hagyományos ízeket megbolondítasz valami más elkészítési móddal és máris új étel keletkezett...

Nincsenek megjegyzések: